.
Co udało się zrobić w marcu? Cóż, łączenie pracy zawodowej ze społeczną pracą na rzecz upowszechniania pedagogii klasycznej, skutkuje pewnymi poślizgami w ramach tej drugiej.
Od dłuższego czasu nie mogę przezwyciężyć pewnych kwestii technicznych związanych z opublikowaniem kursu: „Jak panować nad klasą?”. Mam nadzieję, że w kwietniu wreszcie uda mi się spełnić tę obietnicę, bo Czytelnicy pytają o ten kurs.
W marcu nagrałem też wykład na temat kształcenia charakteru, na kanwie mojej książki „Sztuka samowychowania”. Jeśli ktoś byłby ewentualnie zainteresowany tymi kursami, to proszę zapisać się na listę BIULETYNU KLASYCZNEGO. Prześlę e-maila, gdy już dany kurs będzie gotowy.
W ostatnich tygodniach wygłosiłem też dwa szkolenia „na żywo”, w ramach współpracy z Instytutem Edukacji Narodowej. Jedno dotyczyło właśnie panowania nad klasą, drugie klasycznej teorii wychowania.
Nowe artykuły
Oto artykuły opublikowane w minionym miesiącu, które szczególnie polecam:
Sekret Mistrza – o tym, jak ma postępować nauczyciel, aby uczniowie go słuchali.
Psychologia spuszczania powietrza – o sposobach przepraszania i nie tylko.
Metoda Domana – recenzja w ramach akcji: „Stop szkolnej indoktrynacji!”
Nieposłuszne dziecko, posłuszni rodzice – o pewnym rodzicielskim błędzie, który ma daleko idące konsekwencje.
Z perspektywy miesiąca dziwię się sobie, że znalazłem czas na napisanie tych tekstów. Tak w formie ciekawostki dodam, że jest to możliwe tylko dzięki nocy. Zamiast spać 6-7 godzin, trzeba spać 3-5 godzin (na dobę), wtedy zyskuje się cenne minuty.
Powoli, ale do przodu
Liczba pobrań e-booka „Antypedagogika i inne herezje”, rozdawanego w ramach akcji: „Stop szkolnej indoktrynacji!”, zbliża się powoli do 700. Jak już wspomniałem, w marcu, w ramach akcji napisałem recenzję „Metody Domana”, która jest odpowiedzią na pytanie Czytelniczki.
Dziękuję wszystkim osobom, które pomagają mi promować akcję. Odnośniki do ich stron znajdują się na pasku bocznym.