
.
W mijającym roku opublikowałem 26 artykułów. W tym wpisie przedstawiam te najpopularniejsze (według Google Analytics).
Zanim przejdę do rankigu kilka ogólnych refleksji. Generalnie stwierdzam u siebie postępujące… lenistwo😊. Wystarczy spojrzeć na poniższe zestawienie, w którym mamy dany rok i ilość opublikowanych tekstów, aby zrozumieć w czym rzecz:
rok 2018 – 26 artykułów
2017 – 33
2016 – 33
2015 – 56
2014 – 61
2013 – 62
2012 – 91
2011 – 74
2010 – 105
2009 – 38 (7 miesięcy)
Widać wyraźnie pogłębiającą się tendencję spadkową. Dodam tu, że w 2009 roku rozwijałem równocześnie dwa blogi, stąd mniejsza aktywność na Edukacja-Klasyczna.PL.
Jednak w 2010 roku wystąpiła prawdziwa eksplozja nowych treści. Potem lekki spadek, w 2012 znowu zdecydowanie więcej wpisów, następnie przez 3 lata stabilizacja na poziomie 60, a w ostatnich 3 latach o połowę mniej publikacji.
Książki i kursy
Generalnie jest to wynikiem przyjętej strategii, staram się dbać o lepszą jakość wpisów i wykonuję więcej prac okołoblogowych. Kilka lat temu wpis bywał komentarzem do informacji czy notki prasowej. Teraz to zazwyczaj artykuł któremu poświęcam kilka godzin.
Na usprawiedliwienia wspomnianego „lenistwa” dodam, że w mijającym roku opublikowałem również nową książkę, pod tytułem: „Rozumna dyscyplina”. Praca nad nią pochłonęła sporo czasu i również miała wpływ na ograniczenie aktywności blogowej.
Po jej wydaniu od razu przystąpiłem do pisania następnej. Jest to kontynuacja „Decyduj i walcz!”, czyli dotyczy raczej kwestii związanych z rozwojem duchowym i kształtowaniem charakteru, a nie wychowania w sensie ścisłym.
Równocześnie rozpisuję (opracowuję) nowy kurs dla nauczycieli (tytuł na razie pozostanie tajemnicą). Mam też nagrany w wakacje materiał dotyczący podstaw edukacji klasycznej (muszę go tylko technicznie opracować).
Najpopularniejsze 2018
O popularności wpisów decyduje głównie wyszukiwarka Google, ale również media społecznościowe. Ludzie szukają według interesujących ich tematów. Nie zawsze gusta te są tożsame z moimi.
Gdyby to ode mnie zależało klasyfikacja byłaby inna. W tym przypadku o kolejności zadecydowała demokratyczna większość i algorytmy, które wyciągają poszczególne teksty na górę w wynikach wyszukiwania.
Miejsce pierwsze
Artykuł skierowany głównie do nauczycieli i przez nich wypromowany w mediach społecznościowych – za co dziękuję. Zdecydowane zwycięstwo, ponad 14 tyś odsłon (od września).
Miejsce drugie
Krótkie wprowadzenie do mojej nowej książki „Rozumna dyscyplina”. Skondensowane informacje, które pomogą zapanować nad rozbrykanym synem.
Miejsce trzecie
Tekst skierowany do wychowawców, rodziców, jak i każdego kto chce kształtować własny charakter. Podstawowe strategie zwalczania popularnych wad.
Miejsce czwarte
W nawiązaniu do stwierdzenia Sokratesa, że wdrażanie do roli suwerena dokonuje się przez ascezę, piszę o znaczeniu wyrzeczenia w budowaniu charakteru i jego roli w osiąganiu celów życiowych.
Miejsce piąte
Czasami słyszy się zarzut, że ktoś źle wychował dziecko. Nie zawsze rodzic jest winny. W artykule o tym, co ogranicza opiekunów w podejmowanych wysiłkach wychowawczych, a nawet rozgrzesza z nienajlepszych rezultatów.
Miejsce szóste
Wytrwanie w postanowieniu to klucz do przemiany duchowej. Pamiętajmy, że nie wystarczy tylko znać omówione tu rady, ale trzeba jeszcze przełożyć je na praktykę.
Miejsce siódme
Można wyróżnić kilka sytuacji, w których należy spodziewać się szczególnego osłabienia woli. Warto je znać i przygotować sobie określone strategie działania na wypadek ich pojawienia się.
Miejsce ośme
Czy podporządkowanie autorytetom rzeczywiście jest zawsze bezwarunkowe? Czy może jest tak, że owszem autorytety wskazują nam drogę, ale nas nie determinują?
Miejsce dziewiąte
O zapomnianym elemencie, który wpływa na osłabienie woli. Co zrobić, żeby życie nabrało sensu i chciało się nam ze zdwojoną mocą walczyć ze słabościami?
Miejsce dziesiąte
Jedni przekonują, że tresowanie (przyzwyczajanie) jest najważniejsze, drudzy, że wystarczy uświadomić (dać wiedzę) i przemiana człowieka dokona się sama. Jaka jest prawda?
ZAMÓW KSIĄŻKĘ




