
.
Najbardziej wiarygodne powinny być statystyki, ale tak nie jest. W sieci liczy się dobrze wypozycjonowany artykuł, który dodatkowo ma „praktyczny” charakter.
Postanowiłem zatem, kierując się swoją subiektywną oceną, wybrać siedem najlepszych artykułów minionego roku (nie patrząc na statystyki wejść).
Innymi słowy są to teksty dla mnie szczególnie cenne. Opracowanie ich zmusiło mnie do poświęcenia ładnych paru godzin. Dotyczą rozwoju duchowego, cnót moralnych oraz analizują krytycznie współczesne metody wychowawcze (nauczania). `
Zachęcam do lektury.
1. JAK OSIĄGNĄĆ SPOKÓJ DUCHA I RADOŚĆ ŻYCIA?
W mojej prywatnej klasyfikacji najlepszy tekst, jaki udało mi się napisać w minionym roku. Na podstawie Tomaszem z Akwinu zwracam uwagę na relacje między miłością Bożą a pokojem i radością. Zachęcam szczególnie do przeczytania.
2. DLACZEGO POKUTA PRZYWRACA INNE CNOTY?
Można robić wiele rzeczy dla zmiany własnego zachowania, ale gdy zapomnimy o pokucie – nic z tego nie będzie. Bez pokuty nie ma nawrócenia.
3. SIEDEM STRATEGII SAMOKONTROLI
Na podstawie badań ustalono jakie strategie samokontroli są najskuteczniejsze. W kilku przypadkach mamy przypomnienie znanych już od wieków pomysłów. Teraz w aurze naukowej wracają i stają się jeszcze bardziej wiarygodne.
4. CZY CNOTY MORALNE MAJĄ PODSTAWĘ NAUKOWĄ?
Czy można znaleźć uzasadnienie dla cnót we współczesnych eksperymentach psychologicznych? Temat ważny, bo dzisiaj dla wiele osób psychologia jest główną “nauką o duszy”.
5. TEORIA JEDNOŚCI CNÓT
Czy cnota moralna jest jedna, a tylko różnie się objawia? Czy może jest ich kilka od siebie niezależnych? A może mają różne funkcje, ale coś je łączy? Temat wbrew pozorom bardzo istotny, bo ma wpływ na rozumienie wychowania jako takiego.
ZABURZENIA OPOZYCYJNO-BUNTOWNICZE
6. ZABURZENIA OPOZYCYJNO-BUNTOWNICZE
Opis częstego dzisiaj zaburzenia i próba jego oceny w kontekście edukacji klasycznej. Najpopularniejszy artykuł na stronie, który powstał w tym roku (głównie dzięki dobremu wypozycjonowaniu w wyszukiwarkach).
7. KONSTRUKTYWIZM W PEDAGOGICE
Według konstruktywistów dziecko samo powinno konstruować świat w swoim umyśle. Nauczyciel pełni rolę drugoplanową. Współczesna kontynuacja edukacyjnych pomysłów J. Deweya i J.J. Rousseau (oczywiście krytycznie).
ZAMÓW KSIĄŻKĘ




